Om att ta emot godis av främlingar

Plötsligt händer det. Jag stod på våran balkong och moppade när jag hörde en röst som skrek åt mig, "är vi grannar?" hojtade den. Jag tittade åt höger och vem stod där på sin balkong om inte min alkisgranne. "Ser så ut" svarade jag och fortsatte moppa. Han var ganska pratglad och nöjde sig inte med det svaret så han presenterade sig och frågade vad jag hette. Sen frågade han om jag blivit störd av honom och hans vänner, jag sa att det hade jag, lite grann. Han började se lite tjurig ut så jag skyndade mig att säga att det var lungt. Han sken genast upp och erbjöd mig godis. Jag tackade nej men han gav sig inte och det slutade med att han kastade det till mig från sin balkong. Det var romerska bågar. Dom ligger på hedersplatsen i min bokhylla nu, och dom kommer nog aldrig bli uppätna. Romerska bågar är nämligen mitt äckligaste godis.

  


Kommentarer
Postat av: Matilda

Äsch, han var charmig. Dessutom hade han en fin tröja hängandes på balkongen. :) Du kan ge chokladen till en fattig man. Han blir nog glad då.
Jao, det blir han nog. :)

2008-04-22 @ 20:17:39
Postat av: Nislas

Nej, ge chokladen till mig! Jag älskar romerska bågar! So what att jag är allergisk mot mjölk, dålig mage har ingen dött av. Eller jo, det har nån ju faktiskt.. Ganska många när jag tänker efter! Och just det, Berg flyttar in är på fredagar 21.30!!

2008-04-23 @ 20:33:22
URL: http://nislas.blogg.se
Postat av: Sara

Nicke: Du kan inte få den, det var en present och jag vill ha den kvar i min bokhylla. Dessutom vill jag inte riskera att du dör av uppblåst mage.

2008-04-26 @ 12:25:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0