Moldy me

Idag hade vi lite av en storstädning jag och min sambo. Helt plötsligt fick min mors alla förmaningar en helt ny innebörd. "Det växer sjukdommar i damm" brukade hon säga och titta surt mot min bokhylla. Idag när jag skulle skölja ut en tom juiceförpackning som blivit stående över lovet och det rammlade ut något grönt och luddigt som dessutom dammade över hela köket så slog det mig hur rätt hon faktiskt hade. Jag har blivit täckt av mögelsporer. Utifrån och in. Det känns inte helt hälsosammt. Det var fan bland det äckligaste jag vart med om, vilket säger ganska mycket om min skyddade tillvaro, men hädanefter ska jag i alla fall försöka hålla det lite rent omkring mig.

Nu ska jag ut och vandra med Niclas, so long Solange

Kommentarer
Postat av: Lia Florenz

borde också ha storstädning :D

2008-03-03 @ 20:57:18
URL: http://mydearbylia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0