Söndag

"Alla har en sida, den blir aldrig bra på kort"

Idag är sista dagen på lovet. Det gör mig lite ledsen, dessutom har jag inte gjort det jag borde. As usual. I och för sig är det bara en diktanalys och lite läsa i historiaboken, så det går nog fort. 
 I övrigt har det här vart en bra helg. På fredagen kom Nicke hit och tittade på lets dance med mig. Vi åt tacos och drack nån skum hemagjord smoothie. Dumt nog skulle karln promeneras till tåget precis innan man fick reda på vem som åkte ut, så det missade vi. Jag tror någon berättade det för mig i efterhand, men jag glömde vad den sa. 
 Igår var det först 30-årskalas med korvgrillning och kubbspel. Mitt lag vann, så klart.
På kvällen bar det av till systrarna Löfstrand för att se melodifestivalen. Jag missade visserligen de första sex bidragen. Min mor och lillebror ville spela UNO och eftersom det är ett spel för hela familjen så vart man tvungen att vara med. Min mammas logik roar mig ibland. Jag vann, och priset var att städa Oskars rum i en vecka. Man tackar. Men nog om det här, själva grejen jag tänkte beräta var att Lilliz var hemma hos löfstrands. Henne har jag fan inte sett sen stan brann. Det var skoj att träffa henne. Ibland saknar jag mina gammla klass. 
   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0