hejhej

Jag sitter och kollar i uppsala universitets utbildningskatalog. Älskar att vissa kurser ens finns till. Typ Afrikanistik. Tänker mig att de som går där har långa bohemkjolar, gudrun sjödénkoftor och stora örhängen i trä.
Är man inte så interesserad av hela afrika utan vill ha något mer specifikt kan man ju gå Egyptologi. Haha, alla bara sitter där som den äckliga professorn från varan-tv. Ni vet han som påstod att de spelade in porr i pyramiderna.
Men jag då, jag som gillar medecin, tänker säkert någon. Ta det lugnt! I uppsala finns det något för alla. Vad sägs om försöksdjursvetenskap eller kanske Handikappvetenskap. 30 hp vardera. Helt fantastiskt. 

Själv ska jag bli språkforskare. 

Förövrigt hade jag låtsas-exams i engelska idag. Jag jämförde två texter om fisk. Skrev att torskar har severe survival skills men tog bort det. Så här i efterhand tycker jag det är lite synd, det var ju en väldans fin alliteration.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0