:'(

Snart,  om ungefär en timme och tio minuter går tåget jag ska ta från Lingbo, från rena rum och en så gott som outtömligt källa mandariner, till Bollnäs och min lägenhet, eller som man skulle kunna kalla't; Chernobyl anno -86. Hyser inga förhoppningar om att det råkat blivit städat över helgen eftersom det, med all rätt, är min tur att vara lekledare. Jag har varit oanständigt lat med den, städningen alltså, det senaste tiden. Illa, till och med i mina mått räknat. Just nu så är det damm i hörnen, disk i köket, broschyrer och kataloger från saco uthällda över hela golvet i mitt rum och...ja, det räcker nog där.

Råkade förövrigt halka in på alladinaskens hemsida där man kan rösta på sin favoritbit. Mitt hjärta är för klent för sånt där. Jag blir liksom...ledsen av att se hur likörtryffel bara fått tre procent av rösterna och när jag läser att ägglikör har anor 25 år bak i tiden får jag den där känslan jag fik när jag var liten och någon var dum i en bok eller saga jag fick läst för mig. Det var då mamma fick hämta blyerstpenna och skriva om. Måste de ta bort en chokladbit? Det är ju hemskt ju, den kommer bli ledsen! Förresten kan jag inte bestämma mig för vilken jag ska rösta på. Får en klump i magen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0