"It's about love. It's about life. It's about us."

OST!
Idag har vi sett klart på The color purple, the movie. Eller som jag vill kalla den, en studie i hur man totalförstör en bra bok. Så dålig filmatisering. Att ta en historia som handlar om fattigdom, våldtäkt, racism och förtryck och göra den till en skrattretande parodi på verkligheten, det är nästan värt en eloge. Men iallafall. Läs boken. Den kan tyckas lite skum början, men en växer på en, jag lovar.

Snart ska jag gå och träna. Vet inte riktigt vad det var, men Aleksandra sa att det var kul så jag hoppas på det. Sen ska jag försöka skita ur mig en historia outline. Ungefär. Och början på en ToKpresentation. Ämnet är klart och betart iaf.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0