Jag och Gunde Svan, ni vet.

Julmiddag hos Doris comming up. Julen, högtiden för överätning.
Idag har jag i alla fall åkt längdskidor, för första gången på ungefär tre år, så jag har till godo, så att säga. Det är ju faktiskt ganska roligt att åka skidor, varför gör jag inte det oftare? Man känner sig nyttig och hälsosam, plus att det inte är lika äckligt varmt och svettigt som joggning är. Plus i kanten.
 Kul grej med skidåkningen, när jag var liten var det en bro efter elljusspåret som jag alltid bävade för att åka över. Det är inga räcken oh det är en liten bäck med stenar i under. Jag tänkte alltid att jag skulle halka i och slukas av det nattsvarta forsande vattnet. Nu när jag åkte över insåg jag att bron är ungefär en och en halv meter lån och att vattnet under mest troligt är en halvmeter djupt. Man drunknar nog inte om man inte är medvetslös när man hamnar däri alltså. Barndomsrädslor, jag säger då det. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0