Vilse i Stockholm

Jag såg Eddie Izzard i lördags. Det kändes coolt. Lite tråkigt att jag hamnade brevid fulla pratfarbröder med bikerambitioner, men det är sånt som händer. Ibland var de roliga de med. Som tillexempel när mustaschmannen brevid mig berättade för sina kompisar om hur nojig och ljlig hans fru var när det kom till barnen och mannen brevid honom säger "Ja, så är min fru också. En gång råkade jag tappa våran unge i soffan och då blev hon jättearg. Men alltså, en soffa är ju inte hård alls att ramla i." Det framgick även av historian att det var tal om ett spädbarn.


Igår var jag på världens roligaste jobb. Det hände nästan ingenting, dagens höjdpunkt var att gå till bageriet och hämta bullar för då kunde man passa på att trycka i sig en fjärdedels chokladboll. Jaja, det var astråkigt där men jag kan ju skratta hela vägen till banken.

Nu ska jag gå och mata världens bästa lillebror med frukost och sen ska jag göra vad jag utsätt till mitt kall detta jullov -se till att han får bra smak gällande viktiga saker så som musik.

 


Kommentarer
Postat av: Matilda

Lyssnar precis på min Harpor och flöjtar-lista på Spotify. Vill du att jag ska dela med mig av den så du kan lära din bror om sådan musik?

2009-12-23 @ 18:03:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0