Familjen

Två konversationer som säger det mesta om min familj.

I bilen:
Lillebror: Jag är för törstig för att orka.
Mamma: Jaha? Svälj spott!
Kort tystnad.
Lillebror: Det hjälper inte...

På cykel, på väg hem.
Lillebror: Måste inte du ha hjälm?
Jag: Nej, för jag är vuxen. Fast det är bra att ha. En gång när jag var liten flög jag över styret när cykeln stannade i en nedförsbacke. Då var det bra att jag hade hjälm, annars hade jag kanske slagit ihjäl mig...
Lillebror: Mmm, och det hade ju vart tråkigt för mig.
Jag: Ja, för mig med.
Lillebror: Ja...Men mest tråkigt för mig!
Jag: Tror du... Varför då?
Lillebror: Jo, för då hade jag ju inte fått din lilla tv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0