sommar

Det har sagts förut(i oändlighet faktiskt), men det är nåt med svenk sommar som får gnällnerven att värka. Människor gnäller på att det är för varmt, för kallt, för regnigt. Jag tycker man kan klä på sig mer eller stanna inne om det är kallt och regnar. Och är det varmt kan man bada eller vara i skuggan, så det går också bra. Men, en sak funkar bara inte för mig. Det är satans lakejer, insekterna. Jag hatar insekter. Kan man inte bara få sova utan att ha fem miljoner myggor surrande omkring en, dessutom på uppdrag att förvandla de delar av mig de kan komma åt till svullna, kliande knölar. Och tänk vad trevligt att vara och bada utan att bli uppäten av bromsar. Eller att få åka båt helt rofyllt utan att en geting sticker en på näsan. Att bara få finnas till utan att bli biten, stucken eller bränd av små djur helt enkelt. Jag köper inte "insekterna måste få finnas, för annars får inte fåglarna någon mat" som argumet. Jag röstar för att vi helt enkelt dödar alla insekter. Fast nyckelpigor kan få leva. Så länge de inte bits.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0