Arisk kapitalistpropaganda

Vad jag borde göra:

Flytta till en isolerad ö utan minsta möjlighet till att göra av med pengar. Så att jag kan jobba ihop ett litet kapital att leva av när svårare tider kommer. Som att lägga på sig extra fett till vintern så man slipper frysa.

Vad jag kommer göra:

Beställa klipptid och biljetter till the mars volta. Jag har ju kul iallafall...?

Appropå pengar, kommer ni ihåg tidningen "Lyckoslanten" där de hade den där serien som hette Spara och Slösa. Spara var en vacker flicka med guldblonda lockar och rödrosiga kinder som sparade sna slanter och således alltid hade pengar till roligheter när det verklgen gällde. Slösa däremot hade svart, tovigt hår och ett bölekt lyte, har för mig att hon brukade se lite smutsig ut också. Hon gjorde alltid av med sina pengar på "snask" och liknande. Varje seriestripp slutade i allafall med att Spara kunde gå på bio eller något kul då hon hade pengar i sin spargris medans Slösa den slarvmajan fick sitta utanför och gråta över sitt hål i tanden efter att götta hon ätit och över sin sorgliga tillvaro. Lite propaganda fasciststats-style rensar gött i bihålorna. Kul också att Spara såg arisk ut medans Slösa såg ut som...och nu var det nog med nazireferenserna. 
Jag har hört att man har förlorat vad man än pratar om så fort man refererar till nazis eller hitler så det är lika bra att låta bli. Man vill väl inte vara en looser så att säga.
Avslutar med att säga att jag inte lärde mig något alls av de två flickornas strapatser, jag är lite värdelös på att spara pengar och jag tyckte alltid att Slösa verkade ha lite roligare, det var ju hon som hade allt godis.


Kommentarer
Postat av: Attif

Jag lärde mig att ruva på min guldgruva. Har ett växande kapital och ett dåligt samvete om jag rör pengarna - vad är vitsen med det? angrydudechick på grund av dålig barnserie

2009-11-18 @ 14:47:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0