These hips

Reklam för en kamera: Ett fantastiskt foto är mer än en bild. Det är en "story" (tänker inte skriva vilket märke det är på kameran, jag är som public service, reklamfri) Ba, hej, vänta lite! Jag ska bara knäppa en "STORY" här. Till mitt "story"-album. Men låt oss för en stund borste från att det är en väldigt ful slogan och istället fråga oss vad som egentligen är grejen med citattecknen(cituationstecken he he). På mötet med reklamfirman: Alltså vi tänkte att en bra bild är mer en bara en bild, en bild säjer mer än tusen ord, va. Liksom, det är mer, det är...en STORY. *gör citattecken i luften med fingrarna* Jag ba, måste. köpa. kameran. och. dokumentera. STORYS. 
    Då ska jag även dokumentera storyn om när jag börjar på Linköpings universitet och läser slöjd, hantverk och formgivning 180hp. Skaffar mig några hundra tusen i studieskulder för att lära mig tova ull och göra luffarslöjd. Typ tar studielån för att lära mig att bli en duktig husmora. Ska även skaffa mig rejäla barnafödarhöfter *redig quinna* och en man som är en sann konstnärssjäl, lite mager med ett plågat utryck. Jag ska ta mig an honom och vi ska svära varandra evig trohet genom att dansa i ring runt en eld och binda blommor i håret. Våra vänner ska vara med och ska ha växtfärgade särkar. Sen flyttar vi ut på landet till någon gammal, nedlagd skola som vi renoverar. Han försörjer oss med sitt jobb som allt-i-allo medans jag bidrar till hushållskassan genom att sälja mina egenhändigt designade smycken gjorda på pärlor från panduro och saker jag hittat i naturen. Bark eller en fin ticka till exempel. Sen ska vi ha två söta små barn som heter Malva och Måne också. Kanske byter vi efternamn till Rönnh. Back to nature liksom. Min man ska bli lite känd för de vackra naturskildringar han målar i olja. Jag ska vara med på vernissagen iklädd min finaste gudrun sjödén-stass och mitt hennafärgade hår(har faktiskt hennafärgat på riktigt en gång. Det var kladdigt och mycket svårare än att kemikaliefärga) ska blänka i lysrörsljusen. Så ska jag plocka fram min kamera och ta mer än en bild. Jag ska ta en "story" 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0