En berättelse ur verkliga livet

Idag på bilden beklagade jag mig över att jag bara har 60 kronor kvar och därför måste ta av körkortsfonden för att ha något att leva för i Edinburgh. Min bildlärare sa; Ja men det är ingen fara. Det finns nog mycket pengar att tjäna på gatorna där. 
Sen berättade hon om en klassresa för många år sedan där en av tjejerna på resan fick slut på pengar, började ha massa italienare/fransmän/infödingar runt sig och sedan helt plötsligt hade hon jättemycket pengar. Hon hade på riktigt horat ihop pengarna. En sann entreprenör. Eller?   
Undrar vad man gör som lärare i den situationen. Är det som när någon supit förmycket eller använt droger och personen i fråga måste köpa sig en ny biljett hem och åka omedelbart?  

Idag har jag även vart på banken och skaffat mig ett nytt bankomatkort. Sen gick jag till ica och handlade en hel kasse av säsongens primör. Priset på rotfrukter/kål/morötter den här tiden på året gör mig glad. 2.40 kr kilot, jag ska leva på grönsakssoppa och rotmos fram tills jul. 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0