Köttberget


Älgjakten är slut i mina hemtrakter, så nu sitter mamma, roger och rogers son nere i köket och häver rått kött i fryspåsar. De har typ trettio kilo kött(gånger två till och med, tror jag) att stoppa undan. Det är som två av min lillebror, fast styckat och nedmalt och lagt i icakassar. 
Rått kött är inte min grej. LUkten får mig att må lite illa, dessutom har rå köttfärs en tendens att klibba fast lite här och var tills man har det i håret och på hela tröja. Inte jättemysigt. 
Förra året var jag med och hjälpte till. Mamma sa att vi skulle gör det som en familjeaktivitet. Att det skulle vara kul och mysigt att göra något HELA FAMILJEN TILLSAMMANS. Fikat efteråt var väldigt trevligt. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0