Neurotiskt

Min mammas kompis målade skåpsluckorna i sitt kök mörkblå varpå hennes mor utbrast "Men herregud! Har du fått åt nerverna?!"

Idag var jag iväg på massage för att försöka tangla ut mina nacknerver och trycka bort bindväv som, enlig mother, är anledningen till att jag varit lite yrslig och haft huvudvärk. Det gjorde ont som fan och nu sitter jag här och hinkar i mig vatten för att "säkert få ut alla slaggprodukter som frigjorts under massagen". Massören var en trevlig, något äldre dam med många katter och tavlor med änglar på väggarna. Dessutom möttes man av en mur av röklukt när man steg innanför dörren. Hon jobbar hemma, rummet vi var i hade en skylt där det stod "mottagningsrum" skrivet med comic sans i fina färger. Min ToK(typ kunskapsteori, filosofi light kind of)-lärare använder alltid comic sans när han skriver något åt oss. Anledning: "I think it looks friendly". Till skillnad från times new roman som ser ut som en Manchestergangster(manchester, staden. Inte tyget, det är snällt) som dessutom tänker ge en ett manchester smile med ett bankomatkort.

Såg Lilja 4-ever nyss också. *ledsen smiley* Jag dog lite när hon var hos den där mannen som vill låtsas att hon är hans dotter. Ba, heeej gumman! Är du redan hemma från skolan? Sånt spär på min, ganska så irrationella, rädsla för medelålders män jag inte känner. Kommer ihåg när jag fick sitta brevid Loket, från bingolotto ni vet, på ett i övrigt nästan tomt plan från halmstad till arlanda. Jag var så himmla rädd hela tiden, satt upptryckt mot väggen för att komma så långt bort som möjligt. Vet inte riktigt vad jag var rädd för heller. Jag menar, vad hade han kunnat göra? Typ andats kaffeandedräkt på mig... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0