Daft punk is playing at my house

Jag och Roger tittar på ett program som handlar om en man som flyttat till Skottland för att leva av vad naturen har att ge. Just nu plockar han musslor på havets botten. Mycket jobb för väldigt lite mat, tycker jag. Ungefär som med kräftor. Man skalar, plockar, krossar och sliter, allt för att få i sig tre gramm kött. När jag var liten brukade jag försöka bita upp klorna för att äta det som var i dem med, men jag har slutat med det på äldre dar. Det är inte värt det. Fruktansvärt onödigt att ens döda dem egentligen...De enda som borde vara tillåtna att äta kräftor om man ska se det hela ur ekonomi-synpunkt är ju gamla människor. Dom som inte bara äter stjärten och klorna utan även slurpar i sig inälvor och hjärnsubstans. Egentligen förstår jag inte hur någon kom på att de skulle äta kräftor över huvud taget. tänk vad hungrig den människan måste varit.
  
Mmmm, gott!

Ahjustja. Jag har blivit bjuden till en fezt med rocktema. Man ska alltså vara utklädd, så nu försöker jag komma på något snyggt och orginellt. Jag har lovat Leona att jag inte ska gå som Kiss, det var tydligen en oförlåtlig synd, och eftersom jag varken är man eller svart(jävla oflyt) kan jag inte göra en särskilt trovärdig jimi hendrix. Det som återstår är då 60-70-talshippie. Tänk Woodstock, tänk jefferson airplane eller janis joplin. Har någon nåt annat bra förslag så var inte blyga, dela med er!

Random pic från woodstock. Vill vara den lyckliga kvinnan i glasögon.


Två flugor i en smäll; Janis Joplin på Woodstock


Grace Slick från Jefferson Airplane.

Ska det bli något av det här behöver jag batiktröjor och en fransväst. Bland annat.


Kommentarer
Postat av: nina

men jag vet att jag skulle! i torsdags var jag tilochmed så desperat att jag tog med mig ett (h)örhänge till skolan för att visa hur fab jag såg ut i det, altså jag kleta fast örhänget i näsan. desvärre slutade det inte så bra då ringen lossnade och rammlade ner från översta våningen i matsalen(där jag satt) till den nedre då jag som livligast försökte övertala ett bord med fjortisar att det visst var snyggt.



2009-09-20 @ 09:28:31
URL: http://emilinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0