Hej

Kom på att jag hade en annan blogg ett tag och när jag läste igenom den idag hittade jag några inlägg som faktiskt var lite  roliga(jag vet att man inte ska skratta åt sig själv, men det gör jag ändå). Ett handlade till exempel om varför jag alltid tenderar att skriva jättelånga meningar med många komman, men det tar vi en annan gång. Här kommer ett som till en början handlar om dialekt men slutar med mord och landsflykt. Enjoy!

den 1 november 2008

det spårar ur

Varför finns det ingen dialekt i Sverige där man inte utalar h? Det är ju den bästa dialekten av alla. Vart i England är det dom pratar så? Ditt ska jag i alla fall flytta om två år. Så ska jag gifta mig med en man ur lokalbefolkningen. Han ska heta Harry, men uttala det 'arry. När vi gifter oss kommer han säga; "This is the 'appiest day in my life 'oney" och få tårar i ögonen. Av glädje såklart. Jag kommer bara mysa mig igenom allt sammans. Sen efter en fem sex år kommer vårat äktenskap blivit lite slentrianmässigt och jag kommer känna mig utråkad och deprimerad.
Han har blivit lite fet, och tittar inte på mig på samma sätt längre. Jag misstänker att han har en affär med sin manliga sekreterare.
-Harry, I'm leaving you now! kommer jag att säga med en trött röst.
-Oh no 'oney! Don't leave me! svarar han, men jag kan se på honom att han innerst inne är lättad över att slippa vara den som bryter.
Jag kommer ta alla mina saker och våran katt Queen Topanga och flytta hem till min bästa vännina tills vidare. Bara tre veckor senare flyttar Harrys sekreterare in med honom, de lever lyckliga i alla sina dagar. Jag känner mig lite bitter ett tag, jag har ju ändå gett fem eller sex år av mitt liv till en steril, lite fet garderobsbög. Det går dock över efter några månader när jag får jobb som nagelteknolog på ett spa i skottska högländerna. Väl där blir jag förälskad i en av massörerna, Alastair och det visar sig att han känner likadant. Vi flyttar ihop i en liten stuga och lever mycket lyckliga tills Alastair visar sin maniska, kontrollerande sida. Det hela eskalerar och han är mycket aggresiv, speciellt när han fått i sig lite. En natt när han kommer hem från puben är han rasande, han påstår att jag flörtat med brevbäraren. Han attackerar mig och det hela slutar med att jag dödar honom i självförsvar. I ren desperation begraver jag liket i trädgården och flyr sedan till Fillipinerna.

Kommentarer
Postat av: Matilda

Är det jag som är din bästa väninna? :) (jättemånga glada smileys!!!)

2009-09-18 @ 20:38:49
Postat av: sara

Det vet du.

2009-09-19 @ 20:36:27
URL: http://chav.blogg.se/
Postat av: LISA

jag vill ha uppföljasen på denna resa från skottland! :D

2009-09-28 @ 20:32:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0