Könsvollskrysset

Synd att jag utalar e lite som ö, det blir så jobbigt att säga tjensvoll då. "Esso könsvollskrysset, det är sara"
Jag önskar någon hade varit med mig på väg hem från jobbet så jag kunnat dela med mig av alla tankar, jag var on a roll! Kommer dessvärre inte ihåg typ nåt alls nu. Nåt om universum ger och tar, men det är ju som vanligt. Roligaste på jobbet står emellan att man måste lägga korvarna så de "ler" mot kunden och den fulla fjortonåringen som skrek om taxi, tjatade på mig om att bjuda på en röyk, blev lite sur när jag inte gjorde det och snattade åt sig en chokladkaka och en läsk på väg ut. Tror att det med korvarna vinner för det är roligt vare gång man tänker på det. Alltså inte det att de ler utan det att det är så himla viktigt. kille1 som jag jobbar med sa att han hade fått världens utskällning x antal gånger bara för att korvarna var sura mot kunden.
På väg hem från jobbet går jag förbi en parkering där Doktor Cato Guldberg har en bestämd plats. Andra närmast vägen. Jag undrar vad doktor Cato Guldberg är för slags doktor. Man vill ju säga plastikkirurg, men det skulle lika gärna kunna vara nåt med fötter. Heter det ortoped? I alla fall så står där aldrig nån bil. Antagligen för att Dr Guldberg är på semester. Och då är han antagligen i st tropez eller karribien. Typ har hawaiiskjorta och beiga shorts som är rätt korta. Det är lugnt, han kan så att säga "pull that look off". En liten hatt och drinkar gjorda på juice med en selleristjälk i. Eller så är det bara så att han inte kommit till jobbet vid 07.30 då jag vanligtvis går förbi där. Antagligen inte, antagligen har Doktor Cato Guldberg råd att ta sovmorgon. Varje morgon. Needless to say spelar han golf.   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0