Sammanfattningsvis

Helgen dårå. Först hade jag kalas på fredagen. Eftersom jag fyllde år då allzå(surar på dom som inte hörde av sig). Sen åkte jag till Uppsala för att hälsa på min far, hans tjej och farmor&farfar. Tåget var lite sent, men inte så det störde. 
På lördagen letade jag balklänning. Hittade såklart ingen och köpte ett par byxor istället. De är så höga i midjan att jag typ kan ha dem som bh också. Lite fantastiska alltså. Jag känner mig som en kvinna som jobbar i fabrik som tillverkar vapen till första världskriget. Liksom, lämnat hemmet för att försörja och tjäna moderlandet. Går hem, oroar sig för sin bror/man/fiancé, väntar på brev och lyssnar på radio där de säger "på västfronten intet nytt". (Liten parantes. fick just för mig att lyssnar stavas lystnar, det kändes fel)
Idag gjorde jag inte annat än att klappa hunden och läsa en bok så länge jag var i uppsala. Sen var tåget hem sent. Såklart. Först tjugo minuter. Sen ännu mer efter att vi åkt en bit. "På grund av väderförhållandena i södra sverige" sa de. Det är väl samma väderförhållande i hela sverige? Eller? Jävla massa snö. Det kallas vinter. Surprise, sj. Fast det börjar kännas lite som sibirien. Jag menar, hur mycket snö ska det behöva komma?
Nu på kvällen har jag skådespelat igen. Det gick lite bättre den här gången tror jag.

ps. Måste gult vara så dåligt på ski-cross?  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0