Djuret

Pappa och Annika har en hund som heter Sigge. En ganska liten, svart hund som ser ut som om han har skägg. När jag åt frukost i morse trampade han runt på golvet i köket och bara var.  Det var då det slog mig. Det är ett djur. I en lägenhet. Som bara lever.  
Det käns nästan lite fel, det hör liksom inte hemma här. Jag vill liksom släppa lös honom i skogen så han kan vara i sitt naturliga habitat. Nu tror jag i och för sig att sigge, som har ungefär lika mycket jaktinstinkt som en morot skulle dö ut ganska fort. Stackarn. Han får nog vara kvar här. Han är ju söt som en knapp och har dessutom fattat tycke för mig. Just nu ligger han och andas sådär stötvis som små djur gör vid mina fötter. Som en bit svart trassel med aningens dålig andedräkt. 

Nu ska jag kolla om det är nåt värt på tv. 
c yall.


det är inte hunden på bilden
som skrivit inlägget

 


Kommentarer
Postat av: LISA

"har ungefär lika mycket jaktinstinkt som en morot " - älskar!

2010-01-07 @ 22:58:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0