Irrationella rädslor

Ni vet när man var liten och ens skola hade ett datarum med vita datorer som man stängde av med knapp när det stod "du kan nu stänga av datorn" i orange på svart på skärmen. Då hände det ju ganska ofta att datorerna hängde sig. Sån är min dattis nu. Som en vit burkdator med windows 95. I do not approve.

Sitter och och lyssnar på Chad VanGaalen, mycket bra sitta-ensam-i-sin-lägenhet-på-kvällen-musik. Annan bra grupp i samma kategori är the mars volta. Typ flytande psykos.
Förutom vangaalen så är det inte så nice att sitta själv här hemma. Det låter konstigt överallt och jag är rädd. Damen i lägenheten mittemot har nog dött, eller så ska hon flytta till ålderdomshem. Några yngre människor, yngre än henne alltså-betydligt äldre än mig, har flyttat hennes saker hela dagen. De har varit där förr också och flyttat, men idag tog dom i på allvar. Det har stått en bil med släp utanför lägenheten åtminstone från fem. När jag kom hem från joel och emma vid halv tolv stod den kvar. Vem flyttar halv tolv på natten? Blev rädd för att det var något skumt, tänkte att de skulle ha ett lik i släpvagnen. Den såg ut som en sarkofag.
Nu sitter jag här, efter en halvhjärtad städningsinsatts som slutade i att jag släkte lampan och tände massa värmeljus istället. Har ett skevt änglaspel utan plingor. Det lutar och ibland slutar det nästan snurra. Önskar att det lät.
Det är något som typ...plånkar på balkongen. Det får mig att tänka på en spökhistoria jag läste när jag var liten. Den börjadde med att en vampyr knackade på fönstret hos ett barn. Barnet ba "mamma, pappa! det är en vampys som knackar på mitt fönster. Han är ledsen, jag släpper in honom" Föräldrarna ba *läser tidningen* "mm gumman. Det går bra." Sen vet jag inte hur det slutade för jag vågade inte läsa mer.
Nu ska jag lugna mina klena nerver med en 70-talsfilm om hednisk tro och ritualmord i skottska miljöer. Wicker man heter den. I'll letcha no if it's good.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0