Idioteque

Det går en dokumentärserie på svt som heter världens undergång (lagom dramatiskt) och handlar om andra världskriget. Våran historialärare sa att vi borde se den så jag roade mig med att titta på första delen idag. Höll på att somna, inte för att den var tråkigt för det var den absolut inte, utan för att jag var dum nog att lägga mig  sängen och titta. Är som ett barn eller en med narkolepsi eller vad den där sjukdommen där man somnar närsomhelst heter.
Anyhooooe, det var någon tysk kvinna som hade berättat om hur det var när ryssarna kom in i tyskland i slutet av kriget och lekte massvåldtäck på den kvinnliga befolkningen. Vad är det med soldater och våldta egentligen? Hur kul kan det vara? I alla fall hade kvinnan berättat om hur ryska soldater typ slagit ner henne i en gränd och tagit henne med våld, sen hade hon sagt "men jag har hellre en ryss på magen än en amerikan i luften" Man ba, woooow kvinnan är hård som sten. Med amerikan i luften menade hon amerikanarnas bombräder reds. anm. 

Nu ska jag sova och hoppas på att slippa drömma om att bli jagad av mordiska albinos med älgstudsare i lummiga villaområden. Det drömde jag om igår. Inget vidare faktiskt. Godnatt alla små kycklingar. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0