Innan vi faller

Idag har varit en bra dag, men eftersom jag till grund och botten är en ganska bitter person så måste jag bara få säga att fan vad jag hatar när människor som är ungefär dubbelt så gamla som mig är smalare/snyggare/både och än mig. Detsamma gäller när jag läser bloggar skrivna av <16-åringar och deras liv verkar roligare än mina. Spyr galla över världen.

Kanske ska försöka balansera upp den här gnäll...jag vill säga barriären men det är nog fel ord. Sååå, nåt kul att liva upp stämningen med. Woxberg ska hjälpa mig med formalian på mina kemilabbrapporter. Fast det är nog mest kul för mig. Jag hittade en upplaga av Doktor Glas och en annan roman av Söderberg med väldigt fina pärmar för en tia på röda korset idag, också kul för mig. Det får vara den första fina boken till mitt framtida bibliotek i mitt framtida hus. Ska ha hyllor man måste ha stege till, skinfotöljer, divan och sherry i kristallkaraff.

Som de här två bilderna ihopmorfade ska min egna lilla bibbla se ut.


Målade en man med djupt sittande ögon. Han såg melankolisk ut(uhuu, melankolisk acceptans). Han är den första mannen jag målat överhuvudtaget till min utställning. Han ska vara med i konstverk som heter diversity day. Blir bra. Snart är det utställning också. Då får ni komma och titta på min strålande talang. he he he.

Har jämfört mina blogginlägg med andras och kom fram till att det altid är lite halvt kaotiskt här. Det är alltså så här det ser ut i mitt huvud. Ungefär. Vidare till plugg och världens godaste köttfärssås, dag två.

Kommentarer
Postat av: Jonathan

Du har snott min bilioteksvision bitter Fast jag vill ha specifikt sådana där engelska skinnfåtöljer som är fulla av typ, knappar. Och Scotch whisky, inte sherry.

2010-01-26 @ 20:38:15
Postat av: sara

Jonkers, jag är ledsen att säga det, men jag tror de flesta med akademikerambitioner har den biblioteksdrömmen. Det är faktiskt precis sådana knappfotöljer jag tänker mig, whiskey är äckligt. Sherry också säkert, men det är ju sånt högutbildade, rika äldre damer med kulturjobb ( =jag om femtio år) smuttar på när de sitter i sina bibliotek.

2010-01-26 @ 21:33:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0