Prinsessbröllopet

Igår var det bröllopsbonanza deluxe här i krokarna. Ockelbo stod som ni kanske sett för alla möjliga sorters festligheter. Jag, min mor och nettan åkte dit tidigt, inte så tidigt att man fick gratis frukost om man hade blomster i håret, men ändå så tidigt att vi fick vara med på melodikrysset. Elderman som leder melodikrysset var en mycket skojfrisk man som lyste upp morgonen med skämt efter skämt, alla i klass med hästen som åkte på semester till stockholm för att sedan komma hem och säga att "hötorget var en besvikelse". Låt oss bara säga att jag har loads and loads av nytt material till nästa fest.
Det där med gratis frukost innan nio om man har blommor i håret var också en fin idé. De flesta hade bundit mer eller mindre fina kransar av säsongens frukt och grönt men det bästa var ändå de två män i övre medelåldern som såg ut att ha tänkt "gratis är gott" innan de röck upp en varsin näve gräs/smörblommor/valfri grönska med rötterna och knöt de lite nonchalant runt den kala skulten. Eftersom jag inte var där innan nio i vilket fall som helst hade jag inga blommor alls men löste krysset gjorde jag i alla fall. Med lite hjälp av mitt sällskap och en taktisk kikning över axeln på tanten bredvid.
Sen följde allt med livesändning på tv och hyllningskonsert på en lerig stubbåker i ockelbo där lasse berghagen och lillbabs flörtade med varandra. Är lite besviken över att lillbabs inte sjöng leva livet, fast det kanske inte passar sig på en bröllopsdag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0