Recension

Jag köpte den där nya marabouchokladen med valnöt och kola igår. Sensation Toffee walnut heter den. Det första som slog mig när jag skulle köpa den var att det inte såg ut som om någon tagit av den sedan dagen innan, en slutsats jag drog för att en av förpackningarna(som jag just stavade med b istället för p) var av på mitten, man hade kunnat se det som ett varningstecken men nej. Jag tog en hel förpackning och gick till kassan. 
Min förhoppning om chokladen var att den skulle smaka lite som plopp fast med nötcrunch i. Det gjorde den inte. Ni vet den där prassliga hinnan som är på valnötter, den som smakar lite beskt. Det var bara den som smakade i den här chokladen. Den var ganska äcklig. Självklart åt jag upp hela.

Idag var jag på Roys med Woxi och Johanna. Där åt jag och Wox en kladdkaka som kvinnan i kassan var tvungen att använda hela sin kroppsvikt för att skära upp. Det slutade med att en annan kvinna, i modell större, fick komma och ta över. Det brodde nog delvis på att den var jättelite fryst men mest på att det var den mest kompakta kladdkaka jag någonsin stött på. Den var som bakad av bly(eller nåt annat kompakt, tysdnaden efter att man sagt nåt opassande till exempel). När man väl lyckats karva loss en bit med den lilla kaffeskeden som erbjöds smakade den faktiskt ganska gott i alla fall. Tur.

Så, med tanke på ovanstående text kan man ju fråga sig; gör hon nåt annat än att äta? Och ja, det gör hon faktiskt. Igår läste jag till exempel kemi OCH FÖRSTOD hur man ska räkna ut saker. Prisa gud, hallelulja och amen, jag har knäckt koden!


Kommentarer
Postat av: Johanna

skulle bara fattas annat än att du förstod! du har ju fått en formula!

2010-03-30 @ 18:34:47
URL: http://marriedtothesea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0