vilodagen

För att vara en stad med så många kristna är det ändå förvånansvärt lite vila going on på söndagar. Söndagar är min värsta jobbdag, alla kategorier. Det är nämligen då alla sura människor kommer fram från sina små hålor för att äta och socialicera. De ska ha mat och de ska ha den NU. Skit i om det är ca 70 andra i lokalen, varför kan de inte få sin ungsbakta fisk på 10 minuter? Vavava?? Och bad de inte om en kaffe latte för JÄTTELÄNGE sedan? Man ba.....tvingar fram ett stelt leende och och typ "den e på veg, kommer strax :):):)" Nej men man ska ju vara glad för att man har ett jobb, nu när det är så hög ungdomsarbetslöshet och allt. Gnällgnäll. Jag bara surar. Det är ca så jag rör mig. Nä, men jag har ju roligt också. Det är bara det att alla är så cheery och jag måste skapa balans. Om jag har två pers som ba KUL, AMEN GU VAD BRA, KEMPEFINT! KONGE! så bara måste jag "jorå, fast lite dåligt är det ju också. faktiskt..." sen kryper jag tillbaks in i diskrummet. Höga berg och djupa dalar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0