safari

Såg en igelkott som sprang idag när jag var ute på kvällspromenad. Sen såg jag en prärievarg som efter att jag tittat två gånger extra visade sig vara en siameskatt. Nästan hemma var det en vanlig katt som sökte ögonkontakt med mig för att sedan titta upp mot ett fönster. Jag tror den ville säga mig något. Ge ett medelande från den andra sidan eller nåt annat ockult. Katter har ju som bekant en förmåga att se sådant vi människor inte uppfattar. När jag var liten trodde jag på sånt. Annat jag trodde på var: spöken, trolldom och väsen som bodde i skogar. "När dimman ligger som slöjor över ängarna är det älvor som dansar."
Nu ska jag sova like you've never seen it done before. Stenhårt och länge. That's how I roll.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0