Det var jag

Om 24 inlägg är jag uppe i 500. Jag har alltså skrivit 476 inlägg med trams. Fyrahundrasjuttiosex stycken. Har jag verkligen haft så mycket att säga världen? Antagligen inte. Det har väl mest varit en blandad sörja av bilder på djur, bacon samt anekdoter från mitt mer eller mindre intressanta liv. Den här sörjan stör mig en smula. Det är inte konsekvent. Det har ingen substans. Det som stör mig mest är att jag inte vet vart jag egentligen vill komma med det mesta jag skriver. Är det här någon form av lunardagbok eller har jag en högre agenda? Vill jag informera om samhällsproblem? Vill jag skapa satir? Vill jag vara rolig? Viktig? Snygg? Eller, vill jag egentligen bara ha en kram? En liten klapp på axeln. Herregud, jag vet inte! Har någon form av livskris. Inte en sån där fånig där folk inte "vet vem de är". Hur jävla svårt kan det vara? Hej. Jag heter sara och jag gillar att verka kulturell och intellektuell men i smyg skrattar jag när folk ramlar roligt på americas funniest home videos. Så var det ur världen liksom. Nej, själva krisen är väl mer i linje med att jag inte vet vem jag vill vara. Jag vet inte vad jag strävar efter. Vad ska man bli när man blir stor? Vem ska man bli? Jag tänker att bara jag blir smal, får bra hy och vita tänder så blir jag lycklig men innerst inne vet jag ju att det inte funkar så.  


Kommentarer
Postat av: lisa

karlsson, man kan alltid få vita tänder, det är bara colgate white som gället.

2010-09-12 @ 20:59:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0